NIEUWSBRIEF 3 – jaargang 2025 – 14 maart 2025


Publicatiedatum

15-03-2025


Nieuwscategorie

Algemeen

Beste leden en ouders,

Tijdens de spiegelsessie met ouders kwam naar voren dat het fijn zou zijn om beter op de hoogte te blijven van wat er speelt binnen de club. Daarom zetten we sindsdien regelmatig een nieuwsbrief op de website!
Hierin vertellen we wat er besproken is en delen we zowel de successen als de dingen waar we ons zorgen over maken, zoals het tekort aan leden.
Samen maken we de club sterker. Veel leesplezier!

1. Nieuwe locatie D-buurt
Er wordt al twee weken getraind op onze nieuwe locatie, maar ver moet nog veel gebeuren om ons terrein aan te kleden om er een echte hockeyplek van te maken, een gastvrije omgeving waar sport, ontmoeting en verbinding centraal staan.
Hiervoor hebben wij NL doet! Ingeschakeld en vrijwilligers opgeroepen om op zaterdag 15 maart te komen helpen met schoonmaken, verven en een terras aanleggen.
Achter de schermen is hard gewerkt aan de verhuizing van het veld, ons mini clubhuisje en onze keet met spullen. Denk aan de verhuizing, de montage en verzekeringen. Ook voor de vrijwilligersdag zijn veel voorbereidingen gedaan zodat op 15 maart ook daadwerkelijk schoonmaak- en verfspullen aanwezig zijn.
En dan moeten we natuurlijk ook een feestelijke opening plannen. Dat is vrijdag 11 april geworden na de trainingen zodat wij een Foody Friday kunnen houden tijdens de opening. Zet deze datum vast in je agenda!

2. Feestelijke opening op 11 april
Op vrijdag 11 april vindt om 16 uur de feestelijke opening plaats van het veld en clubhuis. Daar zijn alle leden van harte welkom wij nodigen ook een aantal mensen uit die hebben bijgedragen aan Amsterdam Dynamics vanuit de gemeente, sponsoren, andere hockeyclubs en de KNHB.
Iedereen ontvangt binnenkort de uitnodiging. De opening wordt verricht door mw. Vayhishta Miskin, lid van het dagelijks bestuur van stadsdeel Zuidoost.
Na de opening houden wij een korte Algemene Ledenvergadering waar Peter Hoitinga zal aftreden als voorzitter. Hoewel hij verbonden blijft aan Amsterdam Dynamics als commissielid, zal hij op 11 april afscheid nemen van de leden, hun ouders en de sponsoren.

3. Vanuit het bestuur
In de reeks waarin wij iets meer vertellen over de taakverdeling over de bestuursleden, deze keer de secretaris. Deze functie wordt tijdelijk ingevuld door Francée Kulkens totdat een ouder bereid is deze taak op zich te nemen. De secretaris stelt de bestuurskalender op met daarop alle data van bijeenkomsten waarbij (een deel van) het bestuur aanwezig moet zijn. De secretaris verzorgt de agenda voor elke bestuursvergadering (ongeveer maandelijks) en voor de Algemene Ledenvergadering (twee keer per jaar) , legt de besluiten schriftelijk vast en voert besluiten uit die binnen haar portefeuille liggen. Denk hierbij aan het aanpassen van de inschrijving Kamer van Koophandel bij een wijziging in het bestuur. De secretaris is de waakhond van het bestuur waar het gaat om het werken conform de statuten en reglementen. Dat betekent bijvoorbeeld ook het zorgen dat iedereen die binnen Amsterdam Dynamics met jeugd werkt een Verklaring omtrent Gedrag (VoG) overlegt en de afspraken met de gemeente Amsterdam over veilig sporten ondertekent en dat de privacyregels gevolgd worden (persoonsgegevens worden niet gedeeld). Dat is de reden waarom een secretaris vaak een jurist is, maar iemand met hart voor Amsterdam Dynamics die heel zorgvuldig werkt kan ook een goede match zijn.

Wil je meer weten over deze taak bij Amsterdam Dynamics of wil je een keer meelopen, mail dan met [email protected].

4. Jullie hulp is nodig!
Wij zijn dringend op zoek naar ouders die zich willen inzetten als vrijwilliger bij sponsoring. Denk dan bijvoorbeeld aan het bedenken van een pakkende tekst om te sturen namens Dynamics aan bedrijven in Amsterdam Zuidoost waarin wij om sponsoring vragen. Ook moet er een menukaart met alle opties van sponsoring worden gemaakt. Ouders zich voor een deel van sponsoring willen inzetten, kunnen zich melden bij Hanna Kernkamp (nu penningmeester, vanaf 11 april voorzitter).

5. Vrijwilliger DWF
Elke hockeyclub heeft een vrijwilliger nodig die het DWF regelt. DWF staat voor digitaal wedstrijd formulier. Dit formulier wordt voor elke wedstrijd naar teambegeleiders van de teams gemaild. Voor zaterdagochtend moeten de namen van de spelers van het team worden aangekruist. Na elke wedstrijd moet de score worden ingevuld door de teambegeleider, de scheidsrechters en de tegenstander. Dat gaat allemaal digitaal en belandt als iedereen akkoord is bij de KNHB. De KNHB verwerkt de uitslagen en zo wordt zichtbaar op welke plaats welk team staat in de competitie.

De vrijwilliger DWF zorgt er dus voor dat de wedstrijd kan beginnen (door de spelerslijst) en dat de stand de KNHB tijdig bereikt. Bij Amsterdam Dynamics vervult Anna Albers, moeder van Luna, Mira, Kes en Isis deze rol en daar zijn wij erg blij mee.

6. Hulp van stagiaires
Sinds begin maart heeft Amsterdam Dynamics hulp van 5 enthousiaste stagiaires van de HBO opleiding Sport, management en ondernemen. Zij gaan ons helpen bij het organiseren van een hockeytoernooi in juni, ze zetten een communicatieplan op, ze helpen bij het werven van nieuwe leden en ze assisteren onze trainers bij het geven van de trainingen.

Als je meer wil weten over een genoemd onderwerp, reageer dan op deze nieuwsbrief (zie link onderaan)