NIEUWSBRIEF 3 – jaargang 2025 – 14 maart 2025
Publicatiedatum
15-03-2025
Nieuwscategorie
Algemeen
Beste leden en ouders,
Tijdens de spiegelsessie met
ouders kwam naar voren dat het fijn zou zijn om beter op de hoogte te blijven
van wat er speelt binnen de club. Daarom zetten we sindsdien regelmatig een
nieuwsbrief op de website!
Hierin vertellen we wat er
besproken is en delen we zowel de successen als de dingen waar we ons zorgen
over maken, zoals het tekort aan leden.
Samen maken we de club sterker.
Veel leesplezier!
1. Nieuwe locatie D-buurt
Er wordt al
twee weken getraind op onze nieuwe locatie, maar ver moet nog veel gebeuren om
ons terrein aan te kleden om er een echte hockeyplek van te maken, een
gastvrije omgeving waar sport, ontmoeting en verbinding centraal staan.
Hiervoor
hebben wij NL doet! Ingeschakeld en vrijwilligers opgeroepen om op zaterdag 15
maart te komen helpen met schoonmaken, verven en een terras aanleggen.
Achter de
schermen is hard gewerkt aan de verhuizing van het veld, ons mini clubhuisje en
onze keet met spullen. Denk aan de verhuizing, de montage en verzekeringen. Ook
voor de vrijwilligersdag zijn veel voorbereidingen gedaan zodat op 15 maart ook
daadwerkelijk schoonmaak- en verfspullen aanwezig zijn.
En dan moeten
we natuurlijk ook een feestelijke opening plannen. Dat is vrijdag 11 april
geworden na de trainingen zodat wij een Foody Friday kunnen houden tijdens de
opening. Zet deze datum vast in je agenda!
2. Feestelijke opening op 11 april
Op vrijdag 11
april vindt om 16 uur de feestelijke opening plaats van het veld en clubhuis.
Daar zijn alle leden van harte welkom wij nodigen ook een aantal mensen uit die
hebben bijgedragen aan Amsterdam Dynamics vanuit de gemeente, sponsoren, andere
hockeyclubs en de KNHB.
Iedereen
ontvangt binnenkort de uitnodiging. De opening wordt verricht door mw.
Vayhishta Miskin, lid van het dagelijks bestuur van stadsdeel Zuidoost.
Na de opening
houden wij een korte Algemene Ledenvergadering waar Peter Hoitinga zal aftreden
als voorzitter. Hoewel hij verbonden blijft aan Amsterdam Dynamics als
commissielid, zal hij op 11 april afscheid nemen van de leden, hun ouders en de
sponsoren.
3. Vanuit het bestuur
In de reeks
waarin wij iets meer vertellen over de taakverdeling over de bestuursleden, deze
keer de secretaris. Deze functie wordt tijdelijk ingevuld door Francée Kulkens
totdat een ouder bereid is deze taak op zich te nemen. De secretaris stelt de
bestuurskalender op met daarop alle data van bijeenkomsten waarbij (een deel
van) het bestuur aanwezig moet zijn. De secretaris verzorgt de agenda voor elke
bestuursvergadering (ongeveer maandelijks) en voor de Algemene Ledenvergadering
(twee keer per jaar) , legt de besluiten schriftelijk vast en voert besluiten
uit die binnen haar portefeuille liggen. Denk hierbij aan het aanpassen van de
inschrijving Kamer van Koophandel bij een wijziging in het bestuur. De
secretaris is de waakhond van het bestuur waar het gaat om het werken conform
de statuten en reglementen. Dat betekent
bijvoorbeeld ook het zorgen dat iedereen die binnen Amsterdam Dynamics met
jeugd werkt een Verklaring omtrent Gedrag (VoG) overlegt en de afspraken met de
gemeente Amsterdam over veilig sporten ondertekent en dat de privacyregels
gevolgd worden (persoonsgegevens worden niet gedeeld). Dat is de reden waarom
een secretaris vaak een jurist is, maar iemand met hart voor Amsterdam Dynamics
die heel zorgvuldig werkt kan ook een goede match zijn.
Wil je meer
weten over deze taak bij Amsterdam Dynamics of wil je een keer meelopen, mail
dan met [email protected].
4. Jullie
hulp is nodig!
Wij zijn dringend op zoek naar ouders die zich willen inzetten als vrijwilliger
bij sponsoring. Denk dan bijvoorbeeld aan het bedenken van een pakkende tekst
om te sturen namens Dynamics aan bedrijven in Amsterdam Zuidoost waarin wij om
sponsoring vragen. Ook moet er een menukaart met alle opties van sponsoring
worden gemaakt. Ouders zich voor een deel van sponsoring willen inzetten,
kunnen zich melden bij Hanna Kernkamp (nu penningmeester, vanaf 11 april
voorzitter).
5. Vrijwilliger DWF
Elke hockeyclub heeft een vrijwilliger nodig die het DWF regelt. DWF staat voor
digitaal wedstrijd formulier. Dit formulier wordt voor elke wedstrijd naar
teambegeleiders van de teams gemaild. Voor zaterdagochtend moeten de namen van
de spelers van het team worden aangekruist. Na elke wedstrijd moet de score
worden ingevuld door de teambegeleider, de scheidsrechters en de tegenstander.
Dat gaat allemaal digitaal en belandt als iedereen akkoord is bij de KNHB. De
KNHB verwerkt de uitslagen en zo wordt zichtbaar op welke plaats welk team
staat in de competitie.
De vrijwilliger DWF zorgt er dus voor dat de wedstrijd kan beginnen (door de
spelerslijst) en dat de stand de KNHB tijdig bereikt. Bij Amsterdam Dynamics
vervult Anna Albers, moeder van Luna, Mira, Kes en Isis deze rol en daar zijn
wij erg blij mee.
6. Hulp van stagiaires
Sinds begin
maart heeft Amsterdam Dynamics hulp van 5 enthousiaste stagiaires van de HBO
opleiding Sport, management en ondernemen. Zij gaan ons helpen bij het
organiseren van een hockeytoernooi in juni, ze zetten een communicatieplan op,
ze helpen bij het werven van nieuwe leden en ze assisteren onze trainers bij
het geven van de trainingen.
Als je meer wil weten over een genoemd
onderwerp, reageer dan op deze nieuwsbrief (zie link onderaan)